Fritidshem 6-12 år

Fritidshem kallas ofta för fritids.

Barnen kan vara på fritidshemmet före och efter skolan
om föräldrarna arbetar eller studerar.

Fritidshemmen är öppna på lov också.

Att söka plats på fritidshem

Om du vill söka plats på fritidshem
ska du fylla i blanketten ”Ansökan barnomsorg”.

Klicka här för att komma till blanketten.

Då kan du skriva ut blanketten och fylla i uppgifterna.

Har du frågor?

Om du vill fråga något
kan du ringa till kommunens växel.
Telefonnumret till växeln är 0554-191 00.

Be att få prata med barnomsorgs-samordnaren.