0
Störningar

Störningar

0
Inga störningar just nu
3
Pågående arb.

Pågående arbeten

3
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Ekonomiskt bistånd - socialbidrag

Ekonomiskt bistånd kallas ibland socialbidrag.

Ekonomiskt bistånd är ett stöd som du kan få

om du har ekonomiska problem. 

Du kan få ekonomiskt bistånd till din försörjning, försörjningsstöd.

Du kan få ekonomiskt bistånd till läkemedel, tandvård, glasögon eller hemutrustning.

Du kan bara få ekonomiskt bistånd om du verkligen behöver det.
Då får du pengar till det viktigaste, så som mat, hyra och kläder.

Du ska alltid använda dina egna pengar först.

Har du frågor?

Om du vill fråga något
kan du ringa till socialförvaltningens
individ- och familjeomsorg.
Be att få prata med  en socialsekreterare.

Telefonnumret är 0554-194 50.