Nyheter - 8 sidor och Klartext

8 sidor

8 sidor är en tidning med lättlästa nyheter.
När du klickar här kommer du till 8 sidor.

Du kan lyssna på tidningen eller läsa den.

Klartext

Klartext är nyheter på lätt svenska i radion.

Varje vardag skriver Klartext om de viktigaste nyheterna.

Klartext berättar om nyheterna 
på ett lite lugnare sätt och med enkla ord.

Klartext sänds vardagar 18.55-19:00 i P4

och 20:55-21:00 i P1.

Du kan även lyssna på Klartext i din dator.

Du kan också lyssna på tidigare program.

När du klickar här kommer du till Klartext.