Färdtjänst
Du som har svårt att gå eller röra dig
och inte kan åka vanlig buss eller tåg
kan söka färdtjänst.
Färdtjänst betyder att du åker taxi eller minibuss.
Det finns också något som kallas riksfärdtjänst.
Riksfärdtjänst är resor utanför kommunens
vanliga färdtjänst-område.
Du måste ha ett tillstånd
för att få åka färdtjänst och riksfärdtjänst.
Har du frågor?
Om du har frågor om färdtjänst
ska du ringa till beställningscentralen.
Telefonnumret är 0771-32 32 00.
Tryck 1 för beställning.
Tryck 3 om du har frågor.