Trygghetslarm

Ett trygghetslarm är

ett halsband eller ett armband med en knapp.

Du ska trycka på knappen om du behöver hjälp.

När du trycker på knappen

skickar larmet en signal till personal i Kils kommun.

Personalen kommer och hjälper dig.

Vill du ha trygghetslarm?

Du ansöker om trygghetslarm

hos kommunens

biståndshandläggare.

Har du frågor?

Om du vill fråga något kan du ringa till biståndshandläggare.

Telefonnumret är 0554-191 16. 

Biståndshandläggarna har telefontid

mellan klockan 8.30-9.30.