Felanmälan
Det finns olika sätt att göra en felanmälan på beroende på vad det handlar om. Här hittar du de olika kontaktvägarna.
Gator, vägar, parker, vatten, missfärgat vatten, avlopp, kommunal belysning, sandning och snöröjning
Ej akuta ärenden: Använd tjänsten Fixa min gata direkt i din smartphone eller dator (finns också som app för smartphones). Gäller felanmälningar som inte är akuta, utan kan fixas inom några dagar.
Vid akuta fel
Vid akuta fel som behöver avhjälpas omedelbart, ring 0554-191 30.
Här kan du läsa vanliga frågor och svar om missfärgat vatten.
Återvinning och sophämtning
Sophämtning
Kils Återvinning ansvarar för återvinning och sophämtning i Kils kommun. I appen "Mitt Kil" eller kilsatervinning.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. hittar du all information som du behöver.
Har inte ditt avfall hämtats som utlovat? Har du frågor om hämtningsschemat?
Kontakta Kils Återvinnings kundtjänst via telefon: 0554-191 22 eller e-post: kaab@kilsatervinning.se.
Återvinningsstationer
Kils Återvinning sköter återvinningsstationerna. Felanmälan/synpunkter på tömning görs via telefonnummer 0554-191 22 eller via formuläret Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Övriga kontakter för felanmälan
Felanmälan enskilda vägar
Vid skador på enskilda vägar ska du kontakta ditt vägombud.
Felanmälan och fastighetsjour kommunala fastigheter
Felanmälan fjärrvärme
Här gör du felanmälan som gäller fjärrvärme. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Felanmälan Kilsbostäder
Här gör du felanmälan som gäller Kilsbostäder Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Felanmälan Hantverkshuset
Här gör du felanmälan till Hantverkshuset
Strömavbrott
Ellevio levererar strömmen till vår kommun. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. På den här sidan visar Ellevio aktuella strömavbrott Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Vid allvarliga störningar ringer du Ellevios felanmälan: 020-44 11 00.
Kils kommun har reservaggregat i vattenverken. Det innebär att vattentillförseln ska fungera även vid ett strömavbrott.
Nedfallna träd
Vid allvarliga störningar ringer du SOS-alarm (112) som ser till att rätt personer inom kommunen får information.
Polisanmälan
Vid misstanke om brott ringer du polisen 114 14.
113 13 - information vid kris eller allvarlig händelse
Sveriges nationella informationsnummer 113 13.
Här kan du få svar på frågor som:
- Det har gått ett VMA, är det ok att gå ut?
- Dricksvattnet smakar dåligt, kan jag dricka det?
- Jag känner röklukt men ser ingen brand, händer det något i mitt område?
- Det är köer på motorvägen, ingen kommer någonstans, har det hänt något och när kommer trafiken igång igen?
Sidinformation
- Sidan uppdaterad:
- 3 december 2024