Fårfesten lockade många till Kil

kö med människor på väg in i Sannerudsskolans huvudentré

Den bästa någonsin! Så beskriver arrangörerna årets upplaga av Fårfesten i Kil. Totalt lockade evenemanget över 9000 personer.

Kön till Sannerudsskolan ringlade sig lång när Fårfesten slog upp portarna. Under tre dagar kunde besökarna uppleva workshops, kurser, shower och utställare med ett brett och varierat utbud - allt med koppling till får. Här fanns exempelvis ullplädar, fårskinn, korvar, hantverk, kläder och till och med glass gjord av fårmjölk.

– Vi upplever årets fårfest som den bästa någonsin. Nästan allt har gått enligt våra planer och alla verkar väldigt nöjda, säger Karin Granström från arrangerande Fåreningen Fårfest i Kil.

20240301_Fårfesten_0514_red_webb.jpg

Samlingsplats för får- och ullbranschen

Fårfesten har blivit en stor samlingsplats för får- och ullbranschen i Sverige. Fåreningen beräknar att årets arrangemang lockat över 9000 besökare, inklusive funktionärer och utställare.

– Dessutom har vi många som jobbar för oss före, under och efter Fårfesten. Förutom Fåreningens egna medlemmar har vi också hjälp av engagerade personer från kyrkorna och olika föreningar i Kil, berättar Karin.

Tack till alla som besökte Kils kommuns monter under Fårfesten. Här fick besökarna pyssla egna får och kunde även fylla i Kilsquizet.

Bilder från Fårfesten 2024

20240301_Fårfesten_0535_red_webb.jpg